devops, business, process improvement

Makkelijk versiebeheer met OneDrive

Voor een school gerelateerde opdracht volgde ik de cursus ‘Learning OneDrive’ op linkedin learning. In deze  blog vertel ik u wat meer over wat ik heb opgestoken van deze cursus.

Wat is OneDrive?

Velen onder jullie hebben deze tool wellicht gebruikt. OneDrive behoort tot het Microsoft Office365 pakket en heeft het erg makkelijk gemaakt om bestanden met elkaar te delen.
In no-time deel je een bestand met een collega of werk je samen een project uit in hetzelfde document.

OneDrive voor bedrijven

Naast particulier gebruik van OneDrive bestaat er ook een optie voor bedrijven. Het voordeel hiervan is dat je van een betere samenwerking geniet via teams, overal toegang hebt tot de cloud en gebruik kan maken van een beter beveiligingssysteem.

Handige tips

– Twee staps verificatie: Met twee staps verificatie kan je je OneDrive account optimaal beveiligen. Google Authenticator is hiervoor een ideaal systeem. 

– Selecteer ‘automatisch opslaan’: Bij automatisch opslaan zorg je ervoor dat je bestand zichzelf achter iedere aanpassing opslaat. Op deze manier loop je geen risico op het verliezen van kostbaar werk als je internet bijvoorbeeld uitvalt.

– Extra opslag nodig?: OneDrive voorziet een opslagruimte van 1TB. Bij een gratis account heb je 5 GB ruimte. De makkelijkste manier om je opslagruimte te beheren is om regelmatig je documenten te filteren. Op die manier zijn er geen onbelangrijke bestanden of documenten die onnodig ruimte in beslag nemen.

– Mobiele app: Wanneer je geen toegang hebt tot een computer of laptop kan je in geval van nood gebruik maken van de mobiele app. Op die manier kan je makkelijk vanaf je GSM bestanden en documenten delen.

 

Ikzelf zou OneDrive zeker aanraden. Voor mij is het een zeer professionele maar gebruiksvriendelijke manier om bestanden te delen aan stakeholders.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *